ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ

Η οργανωτική μας δομή ενσωματώνει τις αρχές της εταιρικής διακυβέρνησης, διασφαλίζοντας συνεργασία, ευθύνη και αποτελεσματικότητα για την επίτευξη των στρατηγικών μας στόχων.

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΉ ΔΟΜΗ

Α. Βασικές Αρχές Οργανωτικής Δομής και Οργανόγραμμα

Η οργανωτική δομή της Cepal Hellas έχει σχεδιαστεί με βάση τις ακόλουθες βασικές αρχές:

  • Ευθυγράμμιση με τις ανάγκες του βασικού επιχειρηματικού τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται (σ.σ.: τη διαχείριση πιστώσεων)
  • Βέλτιστη διαχείριση των επαγγελματικών προσόντων και δεξιοτήτων των μελών της διοίκησης και των εργαζομένων
  • Ευθυγράμμιση με τις ισχύουσες αρχές του θεσμικού πλαισίου που ρυθμίζει και διέπει τη λειτουργία της
  • Διατήρηση επαρκούς επιπέδου εξειδίκευσης
  • Υποστήριξη συνεργιών κόστους και μείωσης των επικαλύψεων
  • Ελαχιστοποίηση ιεραρχικών επιπέδων
  • Ενίσχυση της ευθύνης λήψης αποφάσεων
  • Καλά καθορισμένες, διαφανείς και συνεπείς γραμμές ευθύνης, καθώς και αποτελεσματικές και αναλυτικές διαδικασίες προκειμένου να αυξηθεί η ευελιξία
  • Σαφής ορισμός των ρόλων, των ευθυνών και των ορίων ευθύνης κάθε οργανωτικής λειτουργίας.
  • Βέλτιστες αρχές Εταιρικής Διακυβέρνησης
  • Αποτελεσματικό Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου (ΣΕΕ).

Cepal Simplified Organizational Chart

Η οργανωτική δομή της Cepal αποτυπώνεται στο ακόλουθο οργανόγραμμα:

TECHNOLOGY
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΉ ΔΟΜΗ

Β. Διοικητικό Συμβούλιο

1. Αρμοδιότητες/Λειτουργία/Σύνθεση

To Διοικητικό Συμβούλιο της Cepal Hellas ασκεί τη γενική διεύθυνση, εποπτεία και διοίκηση της εταιρείας, διατηρώντας ένα ισχυρό πλαίσιο ελέγχου, σύμφωνα με το επιχειρηματικό πλάνο, τον ετήσιο προϋπολογισμό, τις διατάξεις του καταστατικού της, καθώς και την ισχύουσα νομοθεσία. Επιπλέον, είναι αρμόδιο να την εκπροσωπεί δικαστικώς και εξωδίκως και να αποφασίζει για κάθε πράξη που αφορά στη διοίκησή της, τη διαχείριση της περιουσίας της και γενικά την επιδίωξη του σκοπού της, με εξαίρεση θέματα που υπάγονται στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης, σύμφωνα με το Καταστατικό και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της Εταιρείας.

Παράλληλα, ενημερώνεται τακτικά για την πρόοδο που σημειώνεται στην εφαρμογή της ESG στρατηγικής, διασφαλίζοντας την ευθυγράμμισή της με τις μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις μας.

Καταστατικό & Διατάξεις

Σύμφωνα με το Καταστατικό μας, το Διοικητικό Συμβούλιο συνεδριάζει στην έδρα της εταιρείας, όποτε απαιτείται. Εκτός έδρας συνεδριάσεις (είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό), πραγματοποιούνται εφόσον στη συνεδρίαση αυτή παρίστανται ή αντιπροσωπεύονται όλα τα μέλη του και κανένα δεν αντιλέγει στην πραγματοποίηση της συνεδρίασης και στη λήψη αποφάσεων.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4548/2018 και το Καταστατικό της εταιρείας, η Cepal Hellas  διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο που αποτελείται από 3 έως και 9 μέλη, τα οποία εκλέγονται από τη Γενική Συνέλευση, που καθορίζει και το χρόνο της θητείας τους.

Βάσει της από 19.07.2024 απόφασης της Γενικής Συνέλευσης της μοναδικού Μετόχου της Cepal Hellas αποφασίστηκε η εκλογή νέου πενταμελούς Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας με τριετή θητεία έως την 19η Ιουλίου 2027. Επιπλέον, βάσει της από 19.07.2024 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Cepal Hellas, αποφασίστηκε η συγκρότησή του σε σώμα ως εξής:

  1. Αρτέμιος Θεοδωρίδης, Εκτελεστικός Πρόεδρος
  2. Θεόδωρος Αθανασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος
  3. Πλούταρχος Σακελλάρης, Ανεξάρτητο Μη εκτελεστικό Μέλος
  4. Kenneth John Stannard, Μη εκτελεστικό Μέλος
  5. Miriam Ceribelli, Μη εκτελεστικό Μέλος

2. Πρακτική Αξιολόγησης της Καταλληλόλητας των Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των επικεφαλής κρίσιμων λειτουργιών

Στο πλαίσιο της Αξιολόγησης της Καταλληλότητας των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των επικεφαλής κρίσιμων λειτουργιών, που διενεργείται σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 1 του Ν. 5072/2023 και τις διατάξεις της ΠΕΕ 225/30.01.2024, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και οι επικεφαλής κρίσιμων λειτουργιών προχωρούν στη συμπλήρωση του Ερωτηματολογίου αξιολόγησης καταλληλότητας μελών Διοικητικού Συμβουλίου και επικεφαλής κρίσιμων λειτουργιών λιγότερο σημαντικών ιδρυμάτων του Παραρτήματος ΙΙ της ΠΕΕ 224/21.12.2023, μέσω του οποίου επιβεβαιώνεται η συμμόρφωσή τους με το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο και η πλήρωση των κριτηρίων καταλληλότητάς τους, ενώ δηλώνονται και στοιχεία προσωπικών σχέσεων τόσο για τον ίδιο τον αξιολογούμενο όσο και για τους στενούς συγγενείς του ή τα νομικά πρόσωπα στα οποία έχει ειδική συμμετοχή, που μπορεί να αποτελούν περιπτώσεις σύγκρουσης συμφερόντων. 

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΉ ΔΟΜΗ

Γ. Επιτροπές

1. Eπιτροπές του Διοικητικού
Συμβουλίου της Μετόχου

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Cepal Ανώνυμη Εταιρεία Υπηρεσιών & Συμμετοχών έχει συστήσει τις ακόλουθες εξειδικευμένες επιτροπές με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, οι οποίες συμβάλλουν στην αποτελεσματική εποπτεία της εταιρείας:

Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού

Αποτελείται από τουλάχιστον τρία (3) μέλη, τα οποία αποτελούν μη εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Μετόχου ή/και μη εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Cepal Hellas και διορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβούλιου της Cepal Υπηρεσιών & Συμμετοχών. Στις αρμοδιότητες της Επιτροπής Στρατηγικού Σχεδιασμού εμπίπτει η περιοδική παρακολούθηση της εφαρμογής του στρατηγικού σχεδίου του Ομίλου και της Εταιρείας και η υποβολή στα αντίστοιχα Διοικητικά Συμβούλια προτάσεων για νέα έργα, αλλαγές, βελτιώσεις και διορθωτικές ενέργειες επ’ αυτού. Η Επιτροπή συγκαλείται και συνεδριάζει τουλάχιστον κάθε τρίμηνο, με δυνατότητα έκτακτων συνεδριάσεων ανάλογα με τις ανάγκες.

Αποτελείται από κατ’ ελάχιστον τρία (3) μέλη, τα οποία αποτελούν μη εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Cepal Yπηρεσιών & Συμμετοχών ή/και της Cepal Hellas και διορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Cepal Υπηρεσιών & Συμμετοχών.  H Επιτροπή Αμοιβών, πραγματεύεται, μεταξύ άλλων, ζητήματα αμοιβών των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου των εταιρειών του Ομίλου, αλλά και των μελών της Διοίκησης και εν γένει του προσωπικού, έχοντας την ευθύνη της διαμόρφωσης και εφαρμογής της Πολιτικής Αποδοχών της Εταιρείας, όπως αυτή έχει εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο. Η Επιτροπή συγκαλείται και συνεδριάζει τουλάχιστον κάθε τρίμηνο, με δυνατότητα έκτακτων συνεδριάσεων ανάλογα με τις ανάγκες.

2. Επιτροπές Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας

Το ∆ιοικητικό Συμβούλιο υποβοηθείται στο έργο του από Επιτροπές, στις οποίες µπορεί να αναθέτει αρμοδιότητες, προσδιορίζοντας σαφώς τα καθήκοντα, τη σύνθεση και τις διαδικασίες λειτουργίας τους, διασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση την εσωτερική του συνοχή, τη συμπληρωματικότητα και τον απαιτούμενο συντονισμό. Οι Επιτροπές του Διοικητικού Συμβουλίου της Cepal Hellas είναι η Επιτροπή Ελέγχου και η Επιτροπή ESG & Δανειοληπτών. 

Επιτροπή Ελέγχου

Η Επιτροπή Ελέγχου υποστηρίζει το Διοικητικό Συμβούλιο στην εκτέλεση των εποπτικών αρμοδιοτήτων του προκειμένου να διασφαλίζει τη συμμόρφωση με το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο αναφορικά με τα κάτωθι:

  1. Διαδικασία χρηματοοικονομικής πληροφόρησης
  2. Τακτικό έλεγχο
  3. Σύστημα Εσωτερικού Eλέγχου

 

Η Επιτροπή αποτελείται από τρία (3) τουλάχιστον μέλη. Ο ακριβής αριθμός των Μελών της Επιτροπής καθορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας. Όλα τα Μέλη της Επιτροπής είναι Μη Εκτελεστικά Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και τουλάχιστον ένα (1) από αυτά είναι Ανεξάρτητο. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου δεν μπορεί να είναι μέλος της Επιτροπής. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής είναι Ανεξάρτητο Μη Εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, που δεν κατείχε εκτελεστικό ρόλο στην Εταιρεία κατά το διάστημα 12 μηνών που προηγήθηκε από τον ορισμό του και διαθέτει την απαιτούμενη εξειδίκευση και εμπειρία προκειμένου να εποπτεύει τις ελεγκτικές, λογιστικές και χρηματοοικονομικές πολιτικές και διαδικασίες που εντάσσονται στο εύρος αρμοδιοτήτων της Επιτροπής. Το είδος και η σύνθεση της Επιτροπής καθώς και η θητεία, ο αριθμός και οι αρμοδιότητες των μελών της καθορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο.

Η Επιτροπή Ελέγχου συνεδριάζει τακτικά κάθε τρίμηνο, προσθέτοντας συνεδριάσεις με βάση τις ανάγκες της. 

H Επιτροπή ΕSG και Δανειοληπτών έχει, μεταξύ άλλων, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

  • Παρακολούθηση, αξιολόγηση και επανεξέταση πολιτικών σχετικών με θέματα Environmental Social & Governance (ESG)
  • Αναγνώριση και εκτίμηση πιθανών κινδύνων και ευκαιριών σχετικά με το ESG καθώς και υποβολή στο Διοικητικό Συμβούλιο ζητημάτων σχετικά με το ESG για έγκριση όπου απαιτείται
  • Εξέταση σε τακτή βάση των θεμάτων που πραγματεύεται η Επιτροπή Δανειοληπτών, παρακολούθηση θεμάτων που απαιτούν ενέργεια εκ μέρους της Εταιρείας, εφόσον κρίνεται απαραίτητο, και ενημέρωση του Διοικητικού Συμβουλίου για την έκβαση των ενεργειών που ανέλαβε η Επιτροπή Δανειοληπτών, εξηγώντας πώς αυτές οι ενέργειες συμβάλλουν στην εφαρμογή και βελτίωση της στρατηγικής της Εταιρείας σε σχέση με θέματα ESG.

 

Η Επιτροπή ESG & Δανειοληπτών αποτελείται από τρία (3) τουλάχιστον μέλη, τα οποία αποτελούν μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και εκ των οποίων τουλάχιστον ένα (1) είναι μη εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου. Τα ακόλουθα μέλη της Διοίκησης συμμετέχουν στην Επιτροπή ως μέλη χωρίς δικαίωμα ψήφου: 1) η Επικεφαλής Ανθρώπινου Δυναμικού & Επικοινωνίας και 2) ο Επικεφαλής Υποστηρικτικών Λειτουργιών (Chief Operations Officer). Το είδος και η σύνθεση της Επιτροπής καθώς και η θητεία, ο αριθμός και οι αρμοδιότητες των μελών της καθορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας.

Η Επιτροπή συγκαλείται και συνεδριάζει τουλάχιστον κάθε τρίμηνο, με δυνατότητα έκτακτων συνεδριάσεων ανάλογα με τις ανάγκες.

3.  Εταιρικές Επιτροπές, Επιτροπές Εποπτικού Πλαισίου και Επιτροπές Διαχείρισης Χαρτοφυλακίων

Για την αντιμετώπιση της πολυπλοκότητας των εργασιών της Εταιρείας στο πλαίσιο της οργανωτικής της δομής, πέρα από τις παραπάνω Επιτροπές του Διοικητικού Συμβουλίου, η Εταιρεία έχει συστήσει Εταιρικές Επιτροπές και Υποεπιτροπές, Επιτροπές Εποπτικού Πλαισίου καθώς και Επιτροπές και Υποεπιτροπές Διαχείρισης Χαρτοφυλακίων, στις οποίες μπορεί να αναθέσει αρμοδιότητες σχετικά με την επιχειρηματική της δραστηριότητα, τη συμμόρφωση με το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο καθώς και τη διαχείριση χαρτοφυλακίων πιστώσεων, αντίστοιχα,.

Συνολικά οι Επιτροπές που λειτουργούν στην Εταιρεία και η δομή αναφοράς τους αποτυπώνονται στον ακόλουθο πίνακα:

Corporate Committees Structure

Cepal Hellas Portfolio /
Asset Management Committees Structure

Κάθε Επιτροπή λειτουργεί βάσει του αντίστοιχου Καταστατικού Χάρτη λειτουργίας της, ενώ τα μέλη κάθε μίας ορίζονται με Πράξη του Διευθύνοντος Συμβούλου.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επικοινωνήστε μαζί μας

Ας συνδεθούμε

Προσωρινά μη διαθέσιμο

Πραγματοποιούνται εργασίες και δεν είναι διαθέσιμη ακόμα η ιστοσελίδα μας σε διαστάσεις <1024px. Παρακαλώ αυξήστε το viewport για να πλοηγηθείτε στο website.